Jogging bezpieczny dla stawów

Aktywność fizyczna gwarantuje nam zachowanie sprawności i zdrowego ciała niemal przez całe życie. Osoby, które mogą poszczycić się sędziwym wiekiem zawsze podkreślają, że przeżyte lata to nie tylko zasługa genów i prawidłowego żywienia, ale także regularnych ćwiczeń. Nie każdy sport jest jednak „zdrowy”. Wiele dyscyplin wymusza bardzo intensywne treningi, które mogą obciążać ciało i w efekcie prowadzić do zwyrodnień oraz kontuzji. Aby utrzymać organizm w dobrej formie należy wybierać sporty, które poprawiają kondycję i zakładają ćwiczenie wszystkich mięśni. Zasada jest prosta- nie można przeciążać jednej części ciała na rzecz wzmacniania innej, jak ma to miejsce w sportach siłowych. jogging na plażyJednym z najpopularniejszych u nas sportów jest jogging, który pozytywnie wpływa na układ krążenia, rozwój mięśni, poprawę kondycji, jednak dość poważnie obciąża stawy, kręgosłup, kolana i ścięgna. Negatywne skutki biegania można zminimalizować dzięki sprzętowi fitness, czyli bieżniom automatycznym. Jogging na bieżni jest dużo bezpieczniejszy dla naszych stawów i ścięgien, niż np. przebieżka po asfalcie. Wszystko dlatego, że podczas ćwiczeń nasze stopy uderzają w pas bieżni dużo łagodniej (pas amortyzuje nacisk). Oprócz tego bieżnia jest zawsze idealnie płaska (nierówny teren, po którym zazwyczaj biegamy nadwyręża ścięgna, więzadła i kości piszczelowe, co może prowadzić do poważnych kontuzji). Sprzęt fitness nie powinien jednak w stu procentach zastępować tradycyjnych treningów w plenerze. Warto korzystać z niego naprzemiennie- w trosce o zdrowie kręgosłupa i stawów. Bieżnie nie należą do najtańszych urządzeń, jednak pomagają szczegółowo kontrolować treningi- mierzą puls, spalanie kalorii i czas. Dodatkowo posiadają opcję regulowania napięcia pasa i jego nachylenie. Na szczęście, sprzęt fitness jest łatwo dostępny za sprawą całkiem sporej ilości siłowni, które powstają nawet w centrach handlowych. Jeżeli myślisz o rozpoczęciu swojej przygody z fitness - sprawdź koniecznie ten sklep!