Spalanie kalorii - najlepsze formy aktywnego spędzania czasu

Nie dawno założyłaś kartę w popularnym klubie fitness i od tego momentu zamierzasz swój wolny czas spędzać aktywnie, uczęszczając na proponowane tam zajęcia? Bardzo się cieszę, że wybrałaś właśnie takie spędzanie czasu, w którym będąc aktywna zadbasz o swoją kondycję, sylwetkę oraz skutecznie spalisz tkankę tłuszczową. To bardzo ważne, aby świadomie zadbać o swoje zdrowie oraz ruch, który jest niezbędny do prawidłowego funkcjonowania w dzisiejszym świecie, gdzie większość czasu spędzamy w pozycji siedzącej będąc w domu czy pracy. W dzisiejszym wpisie zaproponuje Ci dwa zajęcia fitness na które sama uczęszczam oraz, które znajdziesz w większości klubów sportowych oraz na siłowni. Każdy z nich opisze, abyś mogła wybrać aktywność fizyczną, która być może szczególnie przypadnie Ci do gustu.

Spinning

  To inaczej grupowe zajęcia,gdzie w rytm muzyki jeździ się na specjalnych rowerach stacjonarnych. Osoba prowadząca zajęcia ustala rytm oraz odpowiednie obciążenie, tempo oraz czas jazdy. Wybiera on również czy jazda na rowerze ma być wykonywana pod górkę, sprintem, czy spokojną jazdą . Na zajęciach najczęściej można spotkać się z przeplatanym tempem jazdy, gdzie wybrane odcinki drogi są bardziej energiczne oraz szybsze od pozostałych. Taki typ ćwiczenia zwiększa wydolność układu sercowo-naczyniowego i pozwala spalić nawet 700 kalorii w ciągu jednych zajęć. Są preferowane dla osób, które w szczególny sposób nie mogą przeciążać stawów, ze względu na bezpieczeństwo wykonywanych ruchów podczas jazdy.

Aqua fitness

To wszelkie zajęcia fitness wykonywane w wodzie. Możemy spotkać się z układem choreograficznym ułożonym w poruszaniu się w wodzie lub mogą być to zajęcia mieszane, składające się z ćwiczeń aerobiku z elementami ćwiczeń wzmacniających. Zaletą takiej formy aktywności jest to, że przez wyporność wody, ćwiczenia wykonywane są w znacznym odciążeniu. To znaczy, że aqua fitness nie obciąża kręgosłupa oraz stawów przy jednoczesnym budowaniu swojej kondycji.   Mam nadzieję, że spodobały Ci się wybrane przeze mnie formy aktywnego wypoczynku, podczas których zdziałasz dużo dobrego dla swojego zdrowia oraz kondycji. A wy jak spędzanie swój czas wolny? Piszcie!